פרוייקטמס' שיעורנושאהרחבהמיומנויות נרכשותפירוט משימהלתלמידלמדריךתגיותתוצר/הערכהתאריך יצירת משימהשפה
מל"י1+2היכרות בסיסית עם המחשב.מסך שולחן העבודה מעבר שפה פתיחת תיקיות תצוגת שולחן עבודה היכרות לחצן ימני ושמאלי בעכבר ופעולותיהםהעתק הדבק פתיחת תיקיותא. פתחו תיקיית מסמכים בשולחן העבודה בתוך תיקייה זו פתחו עוד 3 תיקיות: מחשבים, שפה ומתמטיקה. ב. היכנסו להגדרות תצוגה של שולחן העבודה ושנו את הרקע במחשב שלכם. ג. השתמשו בכלי החיתוך כדי לחתוך את מסך שולחן העבודה שלכם, שמרו את התמונה בתוך תיקיית מחשבים והעלו את התמונה במטלות. סרטון הסבר פתיחת תיקיות: https://www.youtube.com/watch?v=EKAFoNSUeWk סרטון הסבר כלי החיתוך: https://www.youtube.com/watch?v=mzkLlcRJQEYקישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י1+2היכרות בסיסית עם המחשב.הכנת משחק זיכרון באתר יויו.יצירת משחק זיכרון אונלייןא. היכנסו לאתר הבא וצרו משחק זכרון און ליין: http://www.yo-yoo.co.il/memory/create/new.php ב. את הקישור למשחק שלחו בצ'אט כדי לשתף את חבריכם ובנוסף העלו במטלות. סרטון הסבר: https://www.youtube.com/watch?v=p2h2r4tR5ZQקישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י3+4היכרות עם Word.לבחור דמות מפורסמת ולעשות ת"ז לדמות: שם, תאריך לידה, תחום עיסוק, למה בחרתי בדמות זו? עיצוב המסמך, הוספת גבולות עמוד.פתיחת קובץ שמירת קובץ חיפוש תמונה ברשת שמירת תמונה העתק והדבק העלאת תמונה.היכנסו לתוכנת וורד המותקנת במחשב ובצעו את המשימות הבאות: פתחו קובץ WORD חדש. א. כתבו כותרת - 'הדמות שלי' ב. בחרו דמות מסוימת אותה אתם אוהבים (מעולם התרבות / ספורט / פוליטיקה וכו'). ג. חפשו את המידע הבא באינטרנט, על אודות הדמות שבחרתם וכתבו אותו במסמך הוורד: • שם פרטי ושם משפחה • שנת לידה • ארץ מוצא (היכן הוא נולד וחי?) • תחום עיסוק (מה הוא עושה?) • כתבו במשפט מדוע בחרתם בדמות זו וצרפו תמונה של הדמות למסמך. ד. עיצבו את המסך שלכם ושמרו את הקובץ בתיקיית 'מחשבים' (הנמצאת בתוך מסמכים) שיצרתם בשיעור הקודם, לקובץ קראו "הדמות שלי". סרטון הסבר: https://www.youtube.com/watch?v=08eQAA52wecקישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י3+4היכרות עם Word.הכנת דף עיתון דיגיטלייצירת עיתון דיגיטליבפעילות זו נוכל ליצור כתבות, פרסומות ושער לעיתון שלנו, אשר יעסוק בדמות שבחרנו במשימה הקודמת.  חפשו מידע על הדמות שבחרתם במרשתת )רשת האינטרנט(.  פתחו את הקובץ וורד ששמרתם ורשמו את המידע שמצאתם על הדמות.  היכנסו לקישור הבא ועצבו עמוד שער ופרסומת על הדמות שבחרתם: http://www.yo-yoo.co.il/photos2/?p=806  העלו את הקובץ למטלות והגישו את המטלה. סרטון הסבר: https://www.youtube.com/watch?v=PNlhtaryv6gקישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י5+6היכרות עם Power Pointהתלמיד ילמד על המצאות שהמציאו ילדים, יבחר המצאה אחת ויחפש עליה ברשת. אחרי איסוף מידע התלמיד יכין מצגת.פתיחת קובץ, הוספת תמונה, הוספת שקופית, מעברים והנפשות. חיפוש ואיסוף מידע ברשת.היכנסו לקישור: http://www.baba-mail.co.il/content.aspx?emailid=5065 קראו וחקרו על המצאות שילדים המציאו וחלקן אף שינו את העולם! לאחר שקראתם על המצאות שהמציאו ילדים, בחרו המצאה אחת והתמקדו בה. קראו וחקרו כיצד נוצרה, מתי, מי המציא אותה ועוד... אחרי שקראתם על המצאות ובחרתם המצאה המעניינת אותכם, הכינו מצגת על ההמצאה ושתפו אותה עם חבריכם. א. פתחו את תוכנת פאוור פוינט המותקנת על המחשב. ב. תתחילו לבנות את המצגת שלכם, רשמו את המידע שאספתם ,הוסיפו שקופיות, תמונות , הנפשות ומעברים כדי שהמצגת שלכם תהיה מעניינת. ג. לאחר סיום שמרו את המצגת והעלו אותה למטלות. ד. תשלחו את המצגת לחבריכם כדי שגם הם יוכלו להתרשם. קישור לסרטון: https://www.youtube.com/watch?v=xs1lIfh4rPMקישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י7+8אינטרנט + קומיקסהסבר קצר על האינטרנט. שליחת מייל למדריך ולאחד החברים לכיתה. יצירת קומיקס באתר storyboard that .שליחת מייל, הכרת כלי חדש ליצירת קומיקס, שמירת הקומיקס כמצגת.א. היכנסו לדוא"ל שלכם. ב. כתבו מייל למדריך וצרפו אימוגי' וגיפ. ג. כתבו מייל לחברים שלכם בשיעור וצרפו אימוגי' וגיפ. סרטון הסבר: https://www.youtube.com/watch?v=hy8fJS9g62Y סרטוני עזר: מחיקת היסטוריה: https://www.youtube.com/watch?v=HhJ7bH2-n7A גלישה בסתר: https://www.youtube.com/watch?v=d6DHB7q0wJE שמירת סיסמאות: https://www.youtube.com/watch?v=zrYHAxmBE7w הגדרת תיקייה לשמירת מסמכים: https://www.youtube.com/watch?v=Naxw4PiKa9w הגדרות קוקיז: https://www.youtube.com/watch?v=eN_GOLLGDmoקישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י7+8אינטרנט + קומיקסיצירת קומיקס באתר storyboard thatהכרת כלי חדש ליצירת קומיקס, שמירת הקומיקס כמצגת.קומיקס – בעברית עלילון היא מדיה גרפית וסוג אומנות בה דמויות אשר מצוירות ברצף ואירועים אשר משתנים מתמונה לתמונה מצטרפים לכדי עלילה. קישור לקומיקס של פיקוד העורף: https://www.93fm.co.il/wp-content/uploads/2020/04/%D7%97%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%AA-%D7%A4%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%93-%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%A3-%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%99%D7%9C.pdf א. בחרו נושא מעניין, מכבד ולא פוגע לקומיקס שלכם. ב. התחברו לחשבון גוגל שלכם, היכנסו לקישור של הקומיקס שקיבלתם מהמדריך והתחילו ליצור קומיקס משלכם. ג. בסיום הורידו את הקומיקס והעלו למטלות. סרטון הדרכה: https://www.youtube.com/watch?v=Vwr-pEl_lKgקישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י9+10Google Driveאפשרויות עבודה בדרייב, פתיחת תיקיות, מסמכים, העלאת קבצים מהמחשב. הרשאות שיתוף ושליחת קישורים למסמך. התלמיד יפתח מצגת ויכין שקופית של סביבת חיים של בע"ח. יוסיף לשקופית תמונות של בע"ח ויוסיף היפר קישור - מידע לכל בע"ח.עבודה בדרייב, העלאת קבצים מהמחשב, חיפוש ואיתור קבצים. חיפוש מידע באינטרנט, הוספת היפר קישור.א. התחברו לדרייב בקישור הבא: http://drive.google.com ב. פתחו תיקייה בתוך הדרייב וקראו לה "מחשבים". ג. לתוך התיקייה שפתחתם העלו תמונה אחת מתוך המחשב שלכם ושתפו את התמונה עם המדריך. סרטון הסבר: https://www.youtube.com/watch?v=IBgH2jybs00קישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י9+10Google Driveאפשרויות עבודה בדרייב, פתיחת תיקיות, מסמכים, העלאת קבצים מהמחשב. הרשאות שיתוף ושליחת קישורים למסמך. התלמיד יפתח מצגת ויכין שקופית של סביבת חיים של בע"ח. יוסיף לשקופית תמונות של בע"ח ויוסיף היפר קישור - מידע לכל בע"ח.עבודה בדרייב, העלאת קבצים מהמחשב, חיפוש ואיתור קבצים. חיפוש מידע באינטרנט, הוספת היפר קישור.א. בתוך התיקייה של המחשבים פתחו מצגת ושתפו עם המדריך. ב. בחרו סביבת חיים של בעלי חיים. ג. במצגת השיתופית בחרו תמונת רקע של סביבת החיים שבחרתם, הוסיפו תמונות של בעלי החיים. ד. חפשו מידע ברשת אודות הבעלי חיים, הוסיפו היפר קישור מתאים לכל בעל חיים. ה. ניתן להוסיף גם פרחים, עצים. ו. לסיום העלו את קישור המצגת שלכם למטלות. מצגת לדוגמה: https://docs.google.com/presentation/d/1OQqlgssbWJd1dbdGlRp9GxIgBnj6dMtcxNR_fT5nSqI/edit?usp=sharing סרטון הסבר: https://www.youtube.com/watch?v=90Ne12Pju_sקישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י11+12הכנת חידוניםהכנת חידונים בקוויזיז. פתיחת מסמך בדרייב והכנת שאלות ותשובות , בחירת נושא חינוכי וחיפוש מידע על הנושא ברשת.חיפוש מידע באינטרנט, איסוף חומר והרכבת שאלות.חידונים ומשחקים עשויים להיות דרך נהדרת ללמוד בצורה מהנה וחווייתית. אפשר להכין חידון בכל נושא שבעולם – חשבון, היסטוריה, אומנות ועוד.  אפשר גם להכין חידון ליום ההולדת של סבא או סבתא או ליום נישואין של ההורים וכך להפוך את החגיגה למהנה עוד יותר. ​​ זה הזמן להכיר את ממשק הקוויזיז (quizizz) ליצירת חידונים מתוקשבים. משימה: 1. בחרו כולכם נושא לחידון שמעניין אתכם (חתולים, נועה קירל, סטטיק ובן אל, פורטנייט ועוד...) ובקשו מהמדריך לשחק יחד בכיתה.  2. קבלו מהמדריך קוד, היכנסו לקישור, הכניסו את הקוד ושחקו יחד!קישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י11+12הכנת חידוניםהכנת חידונים בקוויזיז. פתיחת מסמך בדרייב והכנת שאלות ותשובות , בחירת נושא חינוכי וחיפוש מידע על הנושא ברשת.חיפוש מידע באינטרנט, איסוף חומר והרכבת שאלות.בחלק א' התנסינו בחידונים ככלי ללמידה וכעת נבנה חידון בעצמנו! משימה: 1.בחרו נושא שמעניין אתכם (מכבד ולא פוגע באחרים) ויחד נלמד איך מכינים חידון בקוויזיז במספר שלבים פשוטים! 2 .התחברו לחשבון גוגל שלכם, פתחו קובץ docs בדרייב רשמו את הנושא שבחרתם ושאלות לחידון. כדי לאסוף מידע חפשו ברשת. 3 .היכנסו לאתר קוויזיז הירשמו באמצעות חשבון גוגל. 4 .הירשמו לאתר על ידי הקלדת כתובת דואר-אלקטרוני, שם משתמש וסיסמה (תוכלו להשתמש בדוא"ל שיש לכם מ"סיסמה לכל תלמיד") . 5.לאחר ההרשמה תוכלו לחפש חידונים קיימים בשורת החיפוש או ליצור חידון חדש. 6 .העלו את הקישור לחידון שלכם למטלות. סרטון הסבר: https://www.youtube.com/watch?v=G_V_mA9zmR4קישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י13+14תוכנת מפות במחשב + הכנת אנימציה בנושא זה"בשימוש בתוכנת מפות ובמזג אוויר – ביצוע משימה. הכנת סרטון אנימציה בנושא זה"ב.התנסות בתוכנה חדשה וגילוי מקומות חדשים מסביב לעולם. התנסות בהכנת סרטון אנימציה.היכנסו לתוכנת המפות המותקנת אצלכם במחשב ולתוכנת המזג אוויר וצאו לטיול מסביב לעולם. משימה: א. היכנסו לתוכנה ולערים בתלת מימד, טיילו וגלו מקומות חדשים. ב. היכנסו לקישור הבא וענו על השאלות, השתמשו בכלי החיתוך/צילום מסך לשמור את התמונה: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=cSFE1H8mWUaEmLZJdTYCGlwCTvaRl81CpzmAMyytDFlUM083RklWMENMOUdXM0Q2OVpMU01UWUFTMi4u ג. היכנסו לקישור הבא, הוסיפו פתק ורשמו לנו באילו מקומות הייתם רוצים לבקר? או באילו מקומות כבר ביקרתם ואתם רוצים לבקר שוב... ניתן ומומלץ לצרף תמונות: https://padlet.com/amira_sho/wr6aml67l0i3ac54קישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י13+14תוכנת מפות במחשב+הכנת אנימציה בנושא זה"בשימוש בתוכנת מפות ובמזג אוויר – ביצוע משימה. הכנת סרטון אנימציה בנושא זה"ב.התנסות בתוכנה חדשה וגילוי מקומות חדשים מסביב לעולם. התנסות בהכנת סרטון אנימציה.בטיחות בדרכים היא הצעדים שנוקטים כדי למנוע תאונות דרכים, לצמצם את מס' הנפגעים ואת הפגיעות. שיפור הבטיחות נעשה באמצעות שיפור הכבישים, שיפור טכנולוגי בכלי הרכב ופעולות חינוך והסברה. משימה: א. צפו בסרטון הבא – "משפחה בטוחה בדרך": https://www.youtube.com/watch?v=EGMr59tCaKA ב. היכנסו לקישור הבא והוסיפו כלל בטיחות שלכם: https://padlet.com/amira_sho/2b81sb1ngg7sq0u6 ג. היכנסו לקישור הבא וצרו אנימציה בנושא זה"ב: https://www.abcya.com/games/animateקישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י15+16אינפוגרפיקה-העברת מידע ע"י תמונה.אינפוגרפיקה https://create.piktochart.com/infographic הכנת כרזה מעוצבת באתר https://create.piktochart.com/dashboard חיפוש ואיסוף מידע ברשת על הנושא שבחרנו.התלמידים ילמדו מהי אינפוגרפיקה? חיפוש ואיסוף מידע ברשת. שימוש בכלי חדש.---- 2 מדריכים למדריך, תלוי כיתות ------ מהי אינפוגרפיקה? https://eureka.org.il/item/46417/%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%A4%D7%95%D7%92%D7%A8%D7%A4%D7%99%D7%A7%D7%94 בחלק ב' של הפעילות תצרו תעודת זהות לעיר שלכם באינפוגרפיקה. משימה: 1.פתחו את אתר העירייה של העיר בה אתם גרים. 2. בחרו פרטי מידע מעניינים על העיר שלכם. 3 .התחברו לחשבון הדרייב שלכם – קישור לדרייב: drive.google.com 4 .היכנסו לאתר Piktochart: https://create.piktochart.com/users/sign_in 5.הציגו את הפרטים שמצאתם באינפוגרפיקה (בדומה לדוגמה חלק א'). 6 .בסיום העלו את האינפוגרפיקה למטלות. סרטון הסבר: https://www.youtube.com/watch?v=pqRjAaDp1nM מדריך למדריך: ה' - ו': https://drive.google.com/open?id=1LWutkWT7KEeE47IPuWTpJpmzQeAVGh04 ג' - ד': https://drive.google.com/open?id=1zaiE6IpoUDBI4YiXh9N7ALcGstG2z1Lmקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י17+18בטיחות ברשת + T5בטיחות ברשת, גלישה בטוחה. התלמידים יצפו בסרטון בנושא גלישה בטוחה ויענו על שאלות. יכינו כרזה בפאוור פוינט וישמרו את הקובץ כתמונה. הכנת t5 התלמידים יכינו בכלי הזה רשימה של 5 דרכים לשמור על עצמנו ברשת.הכנת כרזה, הוספת תמונות, שמירת קובץ כתמונה. התנסות בכלי חדש ליצירת רשימה T5א. היכנסו לקישור הבא וענו על השאלות: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=cSFE1H8mWUaEmLZJdTYCGlwCTvaRl81CpzmAMyytDFlURDVQSVlRRTdSV0JKUzBSUEROOUcyRkZWUy4u ב. פתחו תוכנת פאוור פוינט במחשב, הוסיפו שקופית אחת ועצבו כרזה בנושא גלישה בטוחה, את הכרזה שמרו כתמונה והעלו למטלות. סרטון הסבר: https://www.youtube.com/watch?v=72Vk5m64dkYקישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י17+18בטיחות ברשת+T5בטיחות ברשת, גלישה בטוחה. התלמידים יצפו בסרטון בנושא גלישה בטוחה ויענו על שאלות. יכינו כרזה בפאוור פוינט וישמרו את הקובץ כתמונה. הכנת t5 התלמידים יכינו בכלי הזה רשימה של 5 דרכים לשמור על עצמנו ברשת.הכנת כרזה, הוספת תמונות, שמירת קובץ כתמונה. התנסות בכלי חדש ליצירת רשימה T5א. חפשו במרשתת (רשת האינטרנט) מידע על גלישה בטוחה וחשיבותו. ב. התחברו לאתר T5 דרך הדרייב והתחילו לבנות את הרשימה שלכם, כתבו 5 דרכים לשמור על עצמנו ברשת, 5 כללי בטיחות שאנחנו צריכים לזכור, 5 דברים שאסור לעשות ברשת וכו': http://drive.google.com https://www.t-5.co.il/top ג. העלו את הקישור שלכם לתיקיית המטלות. סרטון הסבר: https://www.youtube.com/watch?v=DEsgpmVCE70קישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י19+20מבחן מסכם+הכנת סרטון במגיסטומשימה עצמאית הכוללת שאלות אמריקאיות והכנת קובץ. תלמידים שסיימו את המבחן יוכלו להכין סרטון במגיסטו. בסוף השיעור יענו על משוב.שימוש בכלי חדש ליצירת סרטונים.נכיר את כלי המגיסטו וניצור בו סרטון. משימה: 1.בחרו נושא עליו תרצו להכין סרטון - זה יכול להיות סרטון לכבוד יום הולדת של חבר או בן משפחה, סרטון על משחק שהכנתם, סרטון תמונות שלכם וכדומה. 2.התחברו לכלי גוגל. http://drive.google.com 3.היכנסו לכלי המגיסטו והתחברו באמצעות חשבון גוגל, צרו את הסרטון שלכם (אל תשכחו להוסיף מוסיקה מתאימה ולבחור בתבנית רצויה). 4 .שתפו עם החברים שלכם את הסרטון. סרטון הסבר: https://www.youtube.com/watch?v=K4kY7xFvOwMקישורקישורכללי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בסיס1 א'היכרות בסיסית עם המחשב.מסך שולחן העבודה, מעבר שפה, פתיחת תיקיות, תצוגת שולחן עבודה. היכרות לחצן ימני ושמאלי בעכבר ופעולותיהם. הכנת דמות באתר יויופתיחת תיקיות, שינוי שם, עריכת רקע, עבודה עם עכבר (קשר עין יד)---- חסרים קישורים לסרטונים הסבר ------ 1. פתחו תיקיית מסמכים בשולחן העבודה בתוך תיקייה זו פתחו עוד 3 תיקיות: מחשבים, שפה ומתמטיקה. 2. היכנסו להגדרות תצוגה של שולחן העבודה ושנו את הרקע במחשב שלכם. 3. היכנסו לקישורים הבאים וקראו על קיצורי מקלדות. רשמו בצ'אט דבר אחד חדש שלמדתם. קישור 1: https://www.microsoft.com/accessories/he-il/support/hardware-tips-and-tricks קישור 2: https://savtouch.wordpress.com/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%94%D7%A1%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%9C%D7%93%D7%AA/ אם סיימתם אתם מוזמנים לשחק במשחק זיכרון באתר יויו: http://www.yo-yoo.co.il/memory/game.php?id=39 סרטוני הסבר: ----ללא קישורים!!!----קישורקישורבסיסי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בסיס1ב'היכרות בסיסית עם המחשב.מסך שולחן העבודה, מעבר שפה, פתיחת תיקיות, תצוגת שולחן עבודה. היכרות לחצן ימני ושמאלי בעכבר ופעולותיהם. הכנת דמות באתר יויופתיחת תיקיות, שינוי שם, עריכת רקע, עבודה עם עכבר (קשר עין יד)ב' – יצירת דמות אווטר 1. היכנסו לאתר הבא וצרו דמות אווטר. היעזרו בסרטון ההסבר: https://www.youtube.com/watch?v=LNNZLtGl620 2. פתחו תיקייה על שולחן העבודה בשם : "קורס מחשבים" 3. שמרו את קובץ הדמות שיצרתם בתוך התיקייה 4. העלו את הדמות לצ'אט וספרו עליה : מי הדמות, מה הגיל שלה, מה תחביביה וכל פרט שתרצו לספר עליה (כמובן שניתן להמציא מהדמיון) 5. משימת רשות היכנסו לאתר הבא וצרו משחק זכרון און ליין: http://www.yo-yoo.co.il/memory/create/new.php את הקישור למשחק שלחו בצ'אט כדי לשתף את חבריכם. סרטוני הסבר: https://www.youtube.com/watch?v=LNNZLtGl620קישורקישורבסיסי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בסיס2היכרות עם Wordהכנת ברכה מעוצבת בקובץ וורדפתיחת קובץ, שמירת קובץ, עיצוב טקסט, הוספת צורה אוטומטית , הוספת מסגרתהיום נכתוב ברכה מעוצבת בקובץ וורד. 1. בחרו למי תרצו להכין ברכה (בן משפחה / חבר/ה טוב/ה) שתפו אותנו בצ'אט – למי בחרתם לכתוב את הברכה? 2. פתחו את הוורד במחשב שלכם, פתחו מסמך חדש ושמרו אותו בתיקייה שיצרתם: "קורס מחשבים" תחת השם : "ברכה מעוצבת+ השם שלכם" . 3. הוסיפו כותרת ועצבו אותה : בחרו צבע ואל תשכחו להגדיל אותה (כותרת צריכה להיות בולטת). תוכלו לקחת רעיונות לברכה מהדוגמה המצורפת. 4. כתבו את הברכה. 5. הוסיפו צורה אוטומטית או מסגרת (אם תרצו הוסיפו גם וגם) 6. שמרו את הקובץ והעלו אותו לצ'אט. 7. צפו בברכות של חבריכם והגיבו להם . זכרו להשתמש בפנייה מנומסת. 8. משימת רשות למסיימים- הכנת משחק בכתב סתרים https://www.yo-yoo.co.il/tools/crypto/קישורקישורבסיסי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בסיס3מיומנות בWord* משימה-הדמות שלי לבחור דמות מפורסמת ולעשות ת"ז לדמות: שם, תאריך לידה, תחום עיסוק, עיצוב המסמך, הוספת תמונהפתיחת קובץ, שמירת קובץ, חיפוש תמונה ברשת, שמירת תמונה, העתק והדבק, העלאת תמונה.היכנסו לתוכנת וורד המותקנת במחשב ובצעו את המשימות הבאות: 1. בחרו דמות מסוימת אותה אתם אוהבים (מהספורט / טלוויזיה וכו'). שתפו אותנו בצ'אט מהי שם הדמות. 2. פתחו קובץ WORD חדש. 3. כתבו כותרת - "הדמות שלי". 4. חפשו את המידע על הדמות שבחרתם באינטרנט, וכתבו אותו בקובץ הוורד:  שם פרטי ושם משפחה  שנת לידה  ארץ מוצא (היכן הוא נולד וחי?)  תחום עיסוק (מה הוא עושה?) 5. צרפו תמונה של הדמות לקובץ. 6. שמרו את הקובץ בתיקיית "קורס מחשבים" לקובץ קראו "הדמות שלי". 7. העלו את הקובץ לצ'אטקישורקישורבסיסי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בסיס4מיומנויות בWord* משימה-הדמות שלי לבחור דמות מפורסמת ולעשות ת"ז לדמות: שם, תאריך לידה, תחום עיסוק, עיצוב המסמך, הוספת תמונהפתיחת קובץ, שמירת קובץ, חיפוש תמונה ברשת, שמירת תמונה, העתק והדבק, העלאת תמונה.היום נלמד על בעלי חיים יבשתיים ובעלי חיים ימיים 1. היכנסו לקישור הבא ובחרו בעל חיים ימי אחד – כתבו את שמו בצ'אט: https://eureka.org.il/%D7%91%D7%A2%D7%9C%D7%99_%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%99%D7%9D 2. כתבו בצ'אט 3 שמות של בעלי חיים החיים ביבשה . תוכלו להיעזר במנוע החיפוש גוגל. כתבו עובדה אחת שאתם יודעים על אחד מבעלי החיים שבחרתם. 3. היכנסו לתוכנת הוורד המותקנת במחשב ובצעו את המשימות הבאות:  פתחו קובץ WORD חדש.  כתבו כותרת – בעלי חיים ימיים ובעלי חיים יבשתיים. עצבו את הכותרת.  צרו טבלה עם 2 עמודות ו 5 שורות  חפשו ברשת האינטרנט 4 שמות של בעלי חיים יבשתיים ו שמות 4 בעלי חיים ימיים. הוסיפו את שמותיהם בטבלה .  שמרו את הקובץ בתיקיית "קורס מחשבים" לקובץ קראו "בעלי החיים".  העלו את הקובץ לצ'אטקישורקישורבסיסי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בסיס5היכרות עם Power Pointבחירת נושא למצגת. יצירת מצגת חלק איצירת קובץ מסוג p.p , הוספת שקופית, הוספת כותרת ועיצובה, שמירת קובץ , העלאת ושיתוף קובץ.היום נתחיל בבניית מצגת לנושא נבחר. 1. בחרו נושא למצגת ושתפו אותנו בצ'אט מה הנושא עליו בחרתם לבנות את המצגת. אפשרויות לנושאים: קיץ, תחביב, דמות נערצת, משחק אהוב, המצאה, חיה אהובה, סרט / תכנית טלוויזיה אהוב/ה. 2. פתחו את תוכנת ה power point במחשב שלכם, פתחו מצגת חדשה ושמרו אותה בתיקייה שיצרתם "קורס מחשבים" תחת השם "מצגת בנושא ____(השלימו את הנושא שבחרתם) + השם שלכם". 3. הוסיפו לשקופית כותרת (העוסקת בנושא שבחרתם) ועצבו אותה: בחרו צבע, גודל. 4. הוסיפו למצגת שקופית נוספת. 5. שמרו את קובץ המצגת והעלו את הקובץ לצ'אט. 6. צפו במצגות שהעלו חבריכם לקבוצה והגיבו להם (בחיוב 🙂 :)). 7. משימת רשות למסיימים הרכבת פאזל להנאתכם. http://games.yo-yoo.co.il/index.php?cat=17קישורקישורבסיסי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בסיסי6מיומנויות ב power pointעיצוב מצגת והכלת תכניםהוספת רקע ועיצוב הרקע, הוספת תמונה ועיצוב תמונה שמירת קובץ העלאת ושיתוף קובץהיום נבחר רקע למצגת, נוסיף תמונה ונעצב לפי טעמנו. 1. פתחו את המצגת עליה עבדנו בשיעור שעבר (שמרתם במחשב שלכם בתיקייה "קורס מחשבים"). 2. בחרו רקע למצגת שלכם. 3. חפשו ברשת תמונה המתאימה לנושא המצגת שלכם (זכרו לשמור על זכויות יוצרים). 4. הוסיפו את התמונה שבחרתם לשקופית השנייה במצגת. 5. עצבו את התמונה (גודל, מסגרת ועוד). 6. שמרו את קובץ המצגת והעלו את הקובץ לצ'אט. 7. צפו במצגות שהעלו חבריכם לקבוצה והגיבו להם (בחיוב 🙂 🙂 ). 8. משימת רשות למסיימים דפי צביעה אונליין להנאתכם. https://www.yo-yoo.co.il/coloring_online/קישורקישורבסיסי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בסיס7מיומנויות ב power pointעיצוב מצגת והכלת תכניםהעתקת מידע והדבקתו בשקופית, עיצוב טקסט, הנפשת המצגת.היום נחפש מידע העוסק בנושא המצגת, נוסיף אותו למצגת ונעצב. 1. פתחו את המצגת עליה עבדנו בשיעור הקודם אשר שמרתם במחשב שלכם בתיקייה "קורס מחשבים". 2. הוסיפו שקופית חדשה למצגת. 3. חפשו ברשת מידע העוסק בנושא המצגת. 4. העתיקו את הטקסט. 5. הדביקו את הטקסט בשקופית. 6. עצבו את הטקסט כרצונכם (אפשר גם להוסיף תמונה מתאימה). 7. הוסיפו הנפשות למצגת. 8. שמרו את קובץ המצגת והעלו את הקובץ לצ'אט. 9. צפו במצגות שהעלו חבריכם לקבוצה והגיבו להם (בחיוב 🙂 🙂 ). 10. משימת רשות למסיימים תפזורת משפחה להנאתכם. https://www.yo-yoo.co.il/tifzorot/tif.php?id=104קישורקישורבסיסי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בסיס8זיהוי סכנות ברשתהימנעות מסכנות ברשת האינטרנטצפייה בסרטון, צביעת תאים בטבלה , שמירת קובץ , העלאת קובץ ושיתופובפעילויות שלפניכם תלמדו על הסכנות הקשורות ברשת. 1. צפו בסרטון בַּקִּשּׁוּר: https://www.youtube.com/watch?v=GjCnZtavc0U 2. פִּתְחוּ אֶת הַקֹּבֶץ בַּקִּשּׁוּר, שמרו אותו בתקיה שלכם "קורס מחשבים" בשם : "אינטרנט בטוח" 3. הסתכלו בתמונות וסמנו בהן מה אסור ומה מותר. כאשר התמונה מראה משהו מותר- סמנו את הריבוע הסמוך בַּיָּרֹק כאשר התמונה מראה משהו אסור- סמנו את הריבוע הסמוך בָּאָדֹם תוכלו להיעזר במדריך בַּקִּשּׁוּר: https://docs.google.com/document/d/1_XGExuLHC5RuJAJU4dDwMApYzBf9vQaasEF6z-m6Qtc 4. שמרו את הקובץ בשמכם והעלו אותו לצ'אט. 5. כתבו בצ'אט לפחות כלל אחד שחשוב מאוד לשמור עליו כשגולשים ברשת האינטרנט. אם סיימתם , צפו בסרטון בַּקִּשּׁוּר , היכנסו לתפזורת בַּקִּשּׁוּר ומצאו את המילים המסתתרות: https://www.youtube.com/watch?v=c_M2ORiUXLU http://www.yo-yoo.co.il/findwords/tifmaker2.htm?savegame=1501159430081%7C20%2C20%2C4.0%2C0%2C0%2C0%2C0%2C0%2C%2C%2C%2Cblack%2C%23FFFFFF%2C%23F2E41D%2C0%7C%u05E6%u05D8%2C%u05D2%u05DC%u05D9%u05E9%u05D4%u05D1%u05D8%u05D5%u05D7%u05D4%2C%u05D5%u05D9%u05E8%u05D5%u05E1%2C%u05D3%u05D5%u05D0%u05E8%u05D0%u05DC%u05E7%u05D8%u05E8%u05D5%u05E0%u05D9%2C%u05E1%u05D9%u05E1%u05DE%u05D4%2C%u05E1%u05E4%u05D0%2C%u05E9%u05DE%u05E9%u05EA%u05DE%u05E9%2C%u05E4%u05D5%u05E8%u05D5%2C%u05D0%u05D9%u05E0%u05D8%u05E8%u05E0%u05D8%2C%u05D5%u05D5%u05D8%u05E6%u05D0%u05E4%2C%u05D6%u05D4%u05D5%u05EA%u05D1%u05D3%u05D5%u05D9%u05D4%2C%u05E8%u05E9%u05D9%u05DE%u05EA%u05EA%u05E4%u05D5%u05E6%u05D4%2C%u05DE%u05DB%u05EA%u05D1%u05E9%u05E8%u05E9%u05E8%u05EA%2C%u05D4%u05E1%u05EA%u05D4%2C%u05D7%u05E8%2C%u05E7%u05D1%u05D5%u05E6%u05D4%u05D7%u05D3%u05E9%u05D4%7C%7C%7C0%7C%7C%7C0קישורקישורבסיסי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בסיס9דואר אלקטרונישימוש בדואר אלקטרוני לטובת יצירת קשריצירת הודעה, הוספת קובץ, שליחת הודעת , קבלת הודעה.דואר אלקטרוני : אמצעי תקשורת אלקטרוני המאפשר העברת מסרים כתובים ממחשב אחד למחשב אחר (או לכמה מחשבים אחרים), דרך שרתים, אם מחשבים אלו מחוברים ברשת. ניתן לצרף להודעת דואר אלקטרוני גם קבצים. ניתן לשלוח הודעת דואר אלקטרוני ליותר מנמען אחד במקביל. (מתוך ויקיפדיה) היום נכנס לתיבת המייל האישית שלנו, נתנסה בכתיבת הודעה, שליחת הודעה וקבלת הודעה. משימה: 1. הכנסו לאתר "מחשב לכל ילד" ולחצו על הסמל של הדוא"ל (דואר אלקטרוני) מצד שמאל למעלה 2. לחצו על "הודעה חדשה" מצד ימין למעלה 3. צרו הודעה חדשה (השלימו את כל השדות הנדרשים ) 4. הוסיפו קובץ ( את הברכה שכתבתם / מצגת הנושא שלכם או כל קובץ שתרצו) למייל. 5. שילחו את המייל למדריך הקורס. 6. כתבו הודעה נוספת לאחד מחברי הקורס – ספרו לו כיצד אתם מרגישים היום. 7. לאחר שההודעות נשלחו, הגיבו בצ'אט שביצעתם את המשימה. משימת רשות : בדקו כיצד מוחקים דואר והיכן הוא נשמר לאחר מחיקתו ושתפו אותנו בצ'אטקישורקישורבסיסי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בסיס10מבחן מסכם ומשוב אימוגימבחן קובץ וורד לבחינת המיומנויות שנלמדוהוספת תמונה, עיצוב טקסט, הוספת צורה אוטומטית , שמירת קובץ בשם , שליחת קובץ במייל, הדגשת טקסטמשימה 1. הורידו את קובץ הוורד הנמצא בקבצי הקורס אל שולחן העבודה ושמרו בשמכם. 2. מלאו את הקובץ, שמרו אותו והעלו אותו לצ'אט שמרו אותו והעלו אותו לצ'ט. המשוב שלי שמי : שם המדריך: מלאו את התשובות למשוב באמצעות אימוג'ים (לפניכם קישור) על ידי העתק – והדבק: https://seowow.co.il/emoji/ סמנו באימוג'י מתאים את המשפטים הבאים : 1. מאוד נהניתי מהקורס 2. נהניתי מהקורס במידה מועטה 3. למדתי הרבה כלים חדשים במהלך הקורס 4. למדתי מעט כלים חדשים במהלך הקורס 5. תארו את מצב הרוח שלכם במהלך השיעורים באמצעות אימוג'ים: 6. דברים שרציתי להוסיף (לא חייב רק באמצעות אימוג'י)קישורקישורבסיסי
יסודי
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בוגרים1היכרות בסיסית עם המחשב ועולם האינטרנטהתלמידים יכירו את מסך שולחן העבודה, מעבר שפה, פתיחת תיקיות, תצוגת שולחן עבודה. סל מחזור , כלי חיתוך, רשתות חברתיותפתיחת תיקיות, שינוי שם, עריכת רקע, חיפוש ברשת, העתקת קישורים , כלי החיתוך וצילום מסךשימושיים:  שולחן העבודה (Desktop) - שולחן העבודה הוא אזור המסך הראשי שיראה לאחר הדלקת המחשב. בעת פתיחת תוכניות / תיקיות הן יופיעו על גבי שולחן העבודה. ניתן לארגן את הקבצים והתיקיות בדרך הרצויה.  התאמת שפה: ניתן להתאים את לוח המקשים עבור שפה.  סל המיחזור: בעת מחיקת קובץ או תיקיה, בפועל הפריט אינו נמחק מיד, הוא עובר לסל המיחזור. אם מתחרטים , ניתן להחזיר את הקובץ.  שחזור קבצים מסל המחזור: בשולחן העבודה, יש ללחוץ פעמיים על סל המיחזור כדי לשחזר את הקובץ, יש ללחוץ עליו עם העכבר הימני ואז שחזר.  הכרת המקלדת: Ctrl + C - העתקת הפריט שנבחר Ctrl + X - גזירת הפריט שנבחר Ctrl + V - הדבקת הפריט שנבחר Ctrl + Z - ביטול פעולה Ctrl + A - בחירת כל הפריטים במסמך או בחלון עולם האינטרנט האינטרנט היא רשת ענקית המקשרת מיליוני מחשבים בכל העולם. המחשבים מעבירים ביניהם מידע. אנשים שמשתמשים במחשבים יכולים ליצור קשר עם אנשים אחרים מכל העולם ולבצע פעולות שונות יחד. בין השימושים הנפוצים באינטרנט: דואר אלקטרוני, גלישה ברשת חברתית וכדומה. מושגים בסיסיים באינטרנט  דפדפן (Browser) – התוכנה בעזרתה אנו יכולים לגלוש אל דפי האינטרנט במחשב ובסלולרי דואר אלקטרוני (E-Mail) - שיטת תקשורת המאפשרת להעביר את הכתובת האלקטרונית לנמען אחד או יותר משימה: 1. פתחו תיקיית מסמכים בשולחן העבודה בתוך תיקייה זו פתחו עוד 2 תיקיות: שפה ומתמטיקה. 2. השתמשו בכלי החיתוך כדי לחתוך את מסך שולחן העבודה שלכם, שמרו את התמונה בתוך תיקיית מחשבים והעלו את התמונה לצ'אט 3. מצאו קישור ל- 2 רשתות חברתיות באינטרנט והדביקו את הקישורים בצ'אט משימת רשות – היכנסו לקישורים הבאים וקראו על קיצורי מקלדות. רשמו בצ'אט דבר אחד חדש שלמדתם. קישור 1: https://www.microsoft.com/accessories/he-il/support/hardware-tips-and-tricks קישור 2: https://savtouch.wordpress.com/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%94%D7%A1%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%9C%D7%93%D7%AA/קישורקישורמתקדם
חט"ב תיכון
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בוגרים2היכרויות ומיומנות עם Wordהתלמידים יצרו תעודת זהות לדמות לאחר חיפוש מידע ברשת ובדגש על מיומנויות הוורדפתיחת קובץ, שמירת קובץ, חיפוש תמונה ברשת, שמירת תמונה, העתק והדבק, העלאת תמונה.בשיעור זה נתרגל את יסודות תוכנת ה-Word המותקנת במחשב. Word - תוכנת וורד היא מעבד תמלילים המאפשר שילוב של טקסט ותמונה לשם יצירה ועריכה של טקסט וגרפיקה במכתבים, דו"חות, דפי אינטרנט, הודעות דואר אלקטרוני, חוברות וספרים, ועוד מגוון מסמכים בתבניות קבועות מראש או בהתאמה אישית. היכנסו לתוכנת וורד המותקנת במחשב ובצעו את המשימות הבאות: פתחו קובץ WORD חדש. א. כתבו כותרת - "הדמות שלי". ב. בחרו דמות מסוימת אותה אתם אוהבים (מעולם התרבות / ספורט / פוליטיקה וכו'). ג. חפשו את המידע הבא באינטרנט, על הדמות שבחרתם וכתבו אותו במסמך הוורד: • שם פרטי ושם משפחה • שנת לידה • ארץ מוצא (היכן הוא נולד וחי?) • תחום עיסוק (מה הוא עושה?) • כתבו מדוע בחרתם בדמות זו וצרפו תמונה של הדמות למסמך. ד. עצבו את הטקסט בדומה לסרטון, ושמרו את הקובץ בתיקיית "מחשבים" (הנמצאת בתוך מסמכים) שיצרתם בשיעור הקודם, לקובץ קראו "הדמות שלי". ה. את הקובץ העלו לצ'אט משימת רשות – פתחו קובץ וורד חדש – כתבו ועצבו להנאתכם ברכה לחבר/ בן משפחה . שמרו את הקובץ בתיקיית "מחשבים"קישורקישורמתקדם
חט"ב תיכון
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בוגרים3היכרות ומיומנויות ב power pointהתלמידים יבנו מצגת להמצאה : עיצוב טקסט, חיפוש מידע , עיצוב שקופיות , הוספת תמונותפתיחת קובץ, שמירת קובץ, חיפוש מידע, עיצוב טקסט, עיצוב שקופית , הנפשות, מעברים בין שקופיותפוינט? כדי להכין מצגת נשתמש בתוכנת פאוור פוינט המאפשרת יצירה של שקופיות והצגתן בזו אחר זו על מסך מחשב מלא. השקופיות יכולות לכלול טקסט, תמונות, טבלאות, ניתן להוסיף תמונות, סרטונים , צלילים ואובייקטים אחרים. התוכנה מאפשרת יצירת אנימציה של רכיבי השקופיות ומעברים בין השקופיות. נשתמש בתוכנה זו כדי להעביר מסר, להעביר את הנושא שלנו בצורה מעניינת ושתמשוך את העין. המצאות ילדים ששינו את העולם 1.היכנסו לקישור, קראו וחקרו על המצאות שילדים המציאו וחלקן אף שינו את העולם!​ 2. בחרו המצאה א​חת עליה תכינו מצגת (ראו מצגת לדוגמה) וכתבו את שם ההמצאה בצ'אט. 3.  קראו וחקרו כיצד נוצרה, מתי, מי המציא אותה ועוד... 4. פתחו את תוכנת פאוור פוינט המותקנת על המחשב. 5. צרו את המצגת שלכם: כתבו את המידע שאספתם ,הוסיפו שקופיות, תמונות , הנפשות ומעברים כדי שהמצגת שלכם תהיה מעניינת. היעזרו בסרטון ההסבר 6. שמרו את המצגת והעלו אותה לצ'אט. משימת רשות- בניית משחק בתבנית מוכנה :  היכנסו לקישור ובחרו תבנית מוכנה של משחק.  הורידו אותה אל המחשב וערכו אותה  חברו שאלות בהתאם לתבנית שבחרתם  שמרו את הקובץ והעלו אותו לצ'אט  תוכלו להתנסות במשחקיםקישורקישורמתקדם
חט"ב ותיכון
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בוגרים4דואר אלקטרוניהתלמידים ילמדו לעשות שימוש בדואר אלקטרוני לטובת יצירת קשריצירת הודעה, עיצוב הטקס והוספת תמונה/ גיפ, הוספת קובץ, שליחת הודעת קבלת הודעה, לוח שנההדואר האלקטרוני: דואר אלקטרוני הוא אמצעי תקשורת המאפשר לנו לשלוח ולקבל מכתבים באמצעות האינטרנט. אנחנו יכולים לכתוב מכתב לכל אחד שבבעלותו תיבת ​דואר אלקטרוני. היתרון בדואר האלקטרוני על פני דואר רגיל הוא שהנמען אליו שלחנו את המכתב יקבל את הדואר תוך דקות ספורות ואין זה משנה אם הוא השכן שלכם או גר בניו-זילנד הרחוקה.  ​​​​​אחת הדרכים הפופולריות והנוחות ביותר להעברת מידע  בין אנשים הוא המייל.  - ניתן לצרף קבצים שונים למייל, כגון – תמונות, קבצי וורד, מצגות וכו' - ניתן לשבץ פגישות ביומן ולהזמין אחרים אליה - ניתן לתזמן שיחות וידיאו לפי שעה היכנסו אל סביבת הדוא"ל שלכם דרך מכאן: 1. היכנסו לדוא"ל שלכם. 2. כתבו מייל למדריך וצרפו את המצגת שהכנתם במפגש הקודם. 3. כתבו מייל לחברים שלכם בשיעור וצרפו אימוג'י וגיפ. 4. צרו פגישה ותזמנו את חברי הקבוצה 5. אשרו את הזמנות הפגישות שקיבלתם מחברי הקבוצה 6. שנו את מועד הפגישה ששלחתם בסעיף ד' סרטוני עזר: מחיקת היסטוריה: https://www.youtube.com/watch?v=HhJ7bH2-n7A גלישה בסתר: https://www.youtube.com/watch?v=d6DHB7q0wJE שמירת סיסמאות: https://www.youtube.com/watch?v=zrYHAxmBE7w הגדרת תיקייה לשמירת מסמכים: https://www.youtube.com/watch?v=Naxw4PiKa9w הגדרות קוקיז: https://www.youtube.com/watch?v=eN_GOLLGDmoקישורקישורמתקדם
חט"ב תיכון
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בוגרים5גוגל דרייבהתלמידים יכירו כלי ענן ללמידה שיתופית – גוגל דרייביצירת תיקיות , שיתוף תיקיות , יצירת מצגת בדרייב ושיתופהגוגל דרייב בשיעור זה נכיר את כלי הגוגל דרייב – Google Drive ונתנסה בפתיחת תיקיות, העלאת קבצים ופתיחת מסמך ושיתוף. Google Drive- אפשר לאחסן כל קובץ מכל סוג שהוא, הקבצים זמינים בכל עת ומכל מקום דרך המחשב השולחני והמכשירים הניידים, תוכלו גם להתאים הגדרות לשיתוף קבצים. כל הקבצים שלנו בגוגל דרייב ניתן לשתף עם משתמשים אחרים ובאותו זמן לעבוד על הקובץ השיתופי. נוכל לבחור הרשאות של שיתוף ועריכה, נוכל להגביל את השיתוף. משימה: בשיעור זה ניצור מצגת שיתופית בנואש סביבות חיים של יצורים חיים: לפניכם מצגת לדוגמא: https://docs.google.com/presentation/d/1ZLEW9E25_8576jMjlqImOkMERyM6DXVo6HtRY7SzgwE 1. קראו את ההסבר על סביבת החיים של יצורים חיים וצפו בסרטון קישור לסרטון: https://www.youtube.com/watch?v=LYMPyPJDpbM סביבת חיים היא המקום שבו מתקיימים יצורים חיים ואשר בו הם משיגים את צורכי הקיום שלהם. בטבע קיימות סביבות חיים רבות ומגוונות: קרקעית הים, חופים, נחלים, הרים, מדבר, יערות, חורשים ועוד. נצפה בסרטון כדי לראות סוגי שונים של בעלי חיים בסביבות חיים שונים. 2. התחברו לדרייב בקישור הבא: https://drive.google.com/drive/my-drive 3. פתחו תיקייה בתוך הדרייב וקראו לה "מחשבים". 4. בתוך התיקייה פתחו מצגת ושתפו אותה עם המדריך. 5. בחרו תמונת רקע של סביבת חיים לבחירתכם, הוסיפו תמונות של בעלי החיים. 6. חפשו מידע ברשת אודות הבעלי חיים, הוסיפו היפר קישור מתאים לכל בעל חיים. 7. משימת רשות- ניתן להוסיף לשקופית גם פרחים, עצים. 8. לסיום העלו את הקישור המצגת שלכם לצ'אטקישורקישורמתקדם
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בוגרים6יצירת חידון בקוויז איזהתלמידים יצרו חידון בכלי הקוויזיז לאחר חיפוש מידע ויצירת שאלות. חזרה על גוגל דרייב משיעור קודםחיפוש מידע ברשת, כתיבת שאלות בקובץ בדרייב, יצירת חידון ושיתופוחידונים​ חידונים ומשחקים עשויים להיות דרך נהדרת ללמוד בצורה מהנה וחווייתית. אפשר להכין חידון בכל נושא שבעולם – חשבון, היסטוריה, אומנות ועוד.  אפשר גם להכין חידון ליום ההולדת של סבא או סבתא או ליום נישואין של ההורים וכך להפוך את החגיגה למהנה עוד יותר. ​​ זה הזמן להכיר את ממשק הקוויזיז (quizizz) ליצירת חידונים מתוקשבים. משימה: 1. בחרו כולכם נושא לחידון שמעניין אתכם (חתולים, נועה קירל, סטטיק ובן אל, פורטנייט ועוד...) ובקשו מהמדריך לשחק יחד בכיתה.  2.קבלו מהמדריך קוד, היכנסו לקישור, הכניסו את הקוד ושחקו יחד: https://quizizz.com/join/ 3. כעת צרו בעצמכם חידון :  בחרו נושא שמעניין אתכם (מכבד ולא פוגע באחרים) ויחד נלמד איך מכינים חידון בקוויזיז במספר שלבים פשוטים!  התחברו לחשבון גוגל שלכם, פתחו קובץ docs בדרייב רשמו את הנושא שבחרתם ושאלות לחידון, כדי לאסוף מידע חפשו ברשת. תוכלו גם לחפש מספר שאלון/ חידות מוכנות ברשת.  היעזרו בסרטון לפתיחת קובץ בדרייב. https://www.youtube.com/watch?v=4YdZ3gSRXOY  היכנסו לאתר  קוויזיז הירשמו באמצעות חשבון גוגל. https://quizizz.com/  הירשמו לאתר על ידי הקלדת כתובת דואר-אלקטרוני, שם משתמש וסיסמה (תוכלו להשתמש בדוא"ל שיש לכם מ"סיסמה לכל תלמיד"). ​  לאחר ההרשמה תוכלו לחפש חידונים קיימים בשורת החיפוש או ליצור חידון חדש.  העלו את הקישור לחידון שלכם לצ'אט, ושתפו את החידונים עם חבריכםקישורקישורמתקדם
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בוגרים7שימוש בגוגל מפותהתלמידים ילמדו לעשות שימוש בגוגל מפות – במגוון האפשרויותשימוש בגוגל מפות, חיתוך מסך, צירוף קבצים בדגש על תמונותגוגל מפות הוא יישום של גוגל, המציג מפות על גבי תמונות לוויין וצילומי אוויר של העולם כולו. השירות יכול להציג ארבעה מצבים: מפה רגילה, צילומי לוויין, הדמיה תלת ממדית של פני השטח ותצלומים מפני השטח. גוגל מפות מאפשר גם לראות תמונות של הרחוב על ידי לוויין שמקומו בחלל שמצלם את הרחוב . מתוך ויקיפדיה משימה: 1. היכנסו אל גוגל מפות, טיילו וגלו מקומות חדשים. https://www.google.co.il/maps 2. היכנסו לקישור הבא וענו על השאלות, השתמשו בכלי החיתוך/צילום מסך לשמור את התמונה: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=cSFE1H8mWUaEmLZJdTYCGt_SJh-l_LBOhxd_LXCH0D5UNkQ1OTkwMzVKSlMxUjZLM0pNTEtUSk1UTi4u 3. היכנסו לצ'אט ושתפו את חבריכם , באילו מקומות הייתם רוצים לבקר? או באילו מקומות כבר ביקרתם ואתם רוצים לבקר שוב... ניתן ומומלץ לצרף תמונות. 4. משימת רשות - waze היום אפשר לנסוע לכל מקום בארץ,​ גם אם לא מכירים כבישים, בזכות המצאת ה-Waze, שהיא המצאה וחברת סטארט-אפ (הזנק) ישראלית.   ​צפו בסרטון שלפניכם המדגים כיצד האפליקציה עובדת: https://www.youtube.com/watch?v=8Y1GnlXBrrw  ​היכנסו לקישור​ וקראו את הצעות הייעול שנהגים ונהגות הציעו לגבי שימוש באפליקציה - איזה רעיון נראה לכם רעיון טוב?  כתבו בצ'אט https://waze.uservoice.com/forums/59223-waze-suggestion-boxקישורקישורמתקדם
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בוגרים8אינפוגרפיקההתלמידים יכירו כלי ליצוג חזותי , יכירו את המושג אינפוגרפיקהשמירת תמונה בשם , חיפוש מידע רלוונטי ברשת ובדגש על אתר רשות , יצירת תעודת זהות*תמונת אינפוגרפיקה* או במילים אחרות: תמונה אחת שווה 1000 מילים 🙂 צרו תעודת זהות לעיר שלכם באינפוגרפיקה, כדוגמת האינפוגרפיקה מעל 1. פתחו את אתר העירייה של העיר בה אתם גרים. 2. בחרו פרטי מידע מעניינים על העיר שלכם. 3. התחברו לחשבון הדרייב שלכם – קישור לדרייב: https://drive.google.com/a/sisma.org.il 4. היכנסו לאתר https://create.piktochart.com/dashboard 5. הציגו את הפרטים שמצאתם באינפוגרפיקה 6. בסיום העלו את האינפוגרפיקה לצ'ט.קישורקישורמתקדם
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בוגרים9יצירת רשימות t5התלמידים ילמדו על גלישה בטוחה ויכינו רשימות t5 לשמירה על כללי הגלישה נכונהחיפוש מידע, צפייה בסרטון, עיבוד מידע והצגתו בכלי מתאים.גולשים נבון בתוך שניות אפשר מהמחשב הקטן בחדר שלנו להגיע למקומות רחוקים, להכיר אנשים חדשים, לדבר עם חברים וללמוד דברים נפלאים...כולנו היינו רוצים שיכירו אותנו וידעו כמה אנו מיוחדים. אבל האם הגלישה באינטרנט טומנת בחובה רק כיף והנאה? בפעילות זו ננסה להבין את הסכנות הטמונות בגלישה באינטרנט ומה עלינו לעשות בכדי להבטיח גלישה בטוחה ומהנה. לאחר מכן נציג את הטיפים שלנו באמצעות רשימת - T5 כלי מתוקשב ליצירת רשימות של 5 הדברים הכי.... 1. צפו בסרטון העוסק בנושא: https://www.youtube.com/watch?v=GjCnZtavc0U 2. חפשו במרשתת (רשת האינטרנט) מידע על גלישה בטוחה וחשיבותו. 3. התחברו לאתר T5 דרך הדרייב והתחילו לבנות את הרשימה שלכם, כתבו 5 דרכים לשמור על עצמנו ברשת, כללי בטיחות שאנחנו צריכים לזכור. https://www.t-5.co.il/top https://drive.google.com 4. העלו את הקישור שלכם לצ'אט. 5. משימת רשות – חדר בריחה בנושא גלישה בטוחה. קישור: https://amirasho.wixsite.com/mysiteקישורקישורמתקדם
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בוגרים10מבחן מסכם ומשובהתלמידים יבצעו משימה מסכמת ויענו על משוביצירת קובץ מסוג p.pמבדק סיכום 1. היכנסו לקישור הבא ובצעו את המבדק: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=cSFE1H8mWUaEmLZJdTYCGt_SJh-l_LBOhxd_LXCH0D5URFlLRjNJRFdZN0o2QkRaWDdBNlkyV0RaQS4u 2. מלאו את טופס המשוב קישור לטופס: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=cSFE1H8mWUaEmLZJdTYCGt_SJh-l_LBOhxd_LXCH0D5UNDlOSVJMUFlXT1UzTFg0S1k1ME1WTFBaTy4u 3. עיינו בתוצרים שלכם לאורך הקורס. בחרו כלי אחד שלמדתם ושלדעתכם ישמש אתכם גם אחרי הקורס. כתבו בצ'אט מהו הכלי וכיצד ישמש אתכם בעתיד.קישורקישורמתקדם
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית
מל"י בוגרים11מגיסטואפשרות לשיעור חלופי – במקום אחד מהשיעורים – דבר היאפשר גמישות . התלמידים יצרו סרטון באמצעות כלי המגיסטויצירת סרטון בדגש על הוספת תמונות, הוספת קובץ שמע / בחירת קובץ שמע , שיתוף הסרטוןיצירת סרטון נכיר את כלי המגיסטו וניצור בו סרטון. משימה 1. בחרו נושא עליו תרצו להכין סרטון - זה יכול להיות סרטון לכבוד יום הולדת של חבר או בן משפחה, סרטון על משחק שהכנתם, סרטון תמונות שלכם וכדומה. 2 .התחברו לכלי גוגל​​.​ https://drive.google.com/drive/ 3 .היכנסו לכלי המגיסטו והתחברו באמצעות חשבון גוגל, צרו את הסרטון שלכם (אל תשכחו להוסיף מוסיקה מתאימה ולבחור בתבנית רצויה). 4. העלו את הקישור לסרטון בצ'אטקישורקישורמתקדם
עם אינטרנט
ללא01/01/21עברית